Googe Ads online képzés

Az online marketingben a Google hirdetési rendszere az utóbbi években tulajdonképpen megkerülhetetlenné vált. A világ legkomplexebb hirdetési rendszerét ismerni, és a gyakorlatban hatékonyan használni, nem kevés szakértelmet és tapasztalatot kíván. Ehhez kívánok segítséget nyújtani neked ezzel a leírással. Ígérem, ha elolvasod az itt leírtakat, egy elég szilárd alapot kapsz a Google Ads ninjává válás útján!

Vágjunk is bele:

A Google AdWords használatának első lépései

 

Fiókbeállítás

Itt észnél kell lenni! Könnyen alapvető hibákat véthetünk, amik aztán aláaknázhatják a későbbi erőfeszítéseinket. Tehát:

 

 

  1. Győződj meg róla, hogy az időzóna és a pénznem megfelelően vannak beállítva

A kiválsztott időzónát később egyszer megváltoztathatod, ám a pénznemet később már nem lehet megváltoztatni. Jelentéseidet, valamint statisztikáidat a kiválasztott időzóna befolyásolni fogja.

 

Tehát, ha nem gondoskodsz róla, hogy ezt kezdetben megfelelően beállítsd, akkor a hatását sajnos mindig érezni fogod a fiókodban.

 

 

  1. Határozzd meg az egyes kampányok lokalizációlyát, célhelyét (ország, régió, város vagy régió célzását) – és feltétlenül ellenőrizzd, hogy nem állítottad e be hejtelenül ezeket.

Ha ezt nem határozod meg, akkor olyan országokban, régiókban vagy városokban jeleníthet meg hirdetéseket a Google, amelyek nem relevánsak a termékedre vagy szolgáltatásodra.

Képzeld el, hogy egy fagylaltozót üzemeltetsz Debrecenben, és a rossz beállításaid miatt, hirdetéseid megjelennek a fővárosban és a Balaton partján is.

Ez gyorsan fel fogja emészteni hirdetési keretedet, és a pénzveszteségen felül, még adott esetben kellemetlen beszélgetéseket is generálhat, ahol az ország túlfeléről jövő érdeklődőknek kell csalódást okoznod.

  1. Állítsd be az egyes kampányok költségkeretét az érdeklődők keresési szándékának megfelelően

(A kifejezett vásárlási szándékot tükröző keresőszavakkal olcsóbban lehet konverziókat generálni, mint az érdeklődő, informálódó szándékú keresések kiszolgálásával)

 

Nagyon gyakori hiba, hogy a kampányok napi költségkeretének meghatározásakor nem veszik figyelembe, az adott kampányokban lévő kulcsszavak értékét, fontosságát.

 

Ha a leadgenerálást, és konverzió maximalizálást, valamint a márkaismertség növelését is célnak tekinted a fiókodban, akkor célszerű ezeknek a céloknak külön kampányokat szentelni.

 

Ha külön kampányokra szegmentálod a kulcsszavakat, lehetőséged lesz a költségkeretet úgy elosztani, hogy a neked fontosabb, jobban teljesítő kulcsszavakra nagyobb keretet teszel, így nagyobb esélyt adva a konverzióknak. Ezeket a kereteket persze később is módosíthatod, optimalizálhatod.

 

 

  1. Kapcsold össze az Ad Grants fiókodat az Analytics fiókoddal.

Ez azért rendkívül fontos, mert ennek hiányában nem leszel képes elemezni a honlap látogatóit. Pontosabban azok viselkedését. Nem fogod látni, mit,  és mennyi ideig csináltak, milyen visszafordulási arányt mutatnak például oldalaidon.

 

A másik nagy előny, amitől elesel, hogy analytics nélkül nem tudsz egyéni célközönségeket létrehozni és alkalmazni sem, ami egy rendkívül fontos funkció.

 

Utóbbi a Remarketing, illetve Retargeting hirdetések szempontjából nagyon fontos, azok létrehozásához szükséges.